دفتر مرکزی  79413-021

ترکیبات شیمیایی چسب کاشی و سرامیک چیست؟

شرکت لئوفیکس ایران

جهان شیمی امروز، بر مبنای دست یافته های دانشمندان بزرگ و مهندسان شیمی، تحول گسترده ای یافته است. محصولاتی که امروز توسط برند های بزرگ دانش بنیان تولید می شوند، در نتیجه تلاش هایی هستند که در قرن های گذشته به وقوع پیوسته اند. برای نمونه محصولی خاص و کاربردی مانند چسب کاشی و سرامیک، جایگزینی نوین برای ملات سنتی است که تا میانه قرن بیستم تنها انتخاب ممکن بوده است. اما امروز، پروژه های بزرگ ساختمانی و حتی پروژه های بسیار کوچک هم بر اساس اصول معماری نوین تلاش می کنند تا از محصولاتی با ایمنی بالا استفاده کنند. اهمیت ترکیبات شیمیایی چسب کاشی و سرامیک، در بهبود روند اجرای کاشیکاری، ماندگاری محصول و ثبات در خواص فیزیکی آن است. آیا می دانید در تولید چسب های کاشی از چه ترکیبات و موادی استفاده می شود؟ پتانسیل بالای چسب کاشی و کاربرد های گسترده آن، در نتیجه استفاده از فرمولاسیونی منحصر است که ساختاری جذاب را سبب شده است. برای شناخت فرمولاسیون چسب کاشی، در ادامه با لئوفیکس همراه باشید. 

چسب کاشی و سرامیک، ترکیب شیمیایی و معدنی

گرچه تنوع بالایی از انواع چسب کاشی با کاربرد و ویژگی های مختلف وجود دارند، اما اصولا همگی بر اساس مواد شیمیایی در کنار مواد معدنی به وجود آمده اند. این نوع متریال مدرن، بر اساس استاندارد های بین المللی که توسط سازمان های محیط زیست تایید شده اند تولید می شود. برای نمونه استاندارد EN 12004 یا ISIRI خواص مختلف چسب کاشی از جمله خاصیت چسبندگی کششی و یا عکس العمل محصول در دمای محیط را بررسی می کنند. اگر چسب کاشی در برابر نفوذ آب یا دمای کم مقاومت دارد و شیوه ای امن برای طراحی داخلی و بیرونی ساختمان است، به سبب وجود همین ترکیبات است. برخی از آن ها را مواد شیمیایی موثر و برخی دیگر را مواد معدنی تشکیل داده اند. 

مهمترین مواد موجود در ترکیب چسب های کاشی و سرامیک

◽ سیمان پرتلند

◽ ماسه ریز

◽ افزودنی های شیمیایی

◽ پلیمر های پودری و هیدروفوبیک

◽ پودر های معدنی ویژه سیمان

◽ رزین های انعطاف پذیر

برند های مختلف تولید کننده انواع چسب کاشی، با استفاده از ترکیبات انحصاری تلاش دارند تا قدرت و مقاومت این محصول را بهبود ببخشند. اما اصولا در ترکیب همه آن ها می توان این دسته از مواد شیمیایی و معدنی را مشاهده نمود. 

افزودنی های موجود در ترکیب چسب کاشی و سرامیک

این افزودنی ها اصولا به 3 دسته از نیاز های چسب کاشی توجه دارند. نخست آن که افزودنی های کاهنده آب را مورد استفاده قرار می دهند تا میزان جذب آب به اندازه مورد نیاز کاهش یابد. پس از آن نیز افزودنی های موثر در قدرت چسبندگی هستند که اهمیت بسیاری دارند. در آخر نیز افزودنی های شیمیایی مختلف هستند که در خواص و مزایای محصول اثر می گذارند. 

سیمان پرتلند چیست و کاربرد آن کدامند؟

سیمان از خاک رس و سنگ آهک به وجود آمده است. این ماده دارای 5 تیپ مختلف است که هر یک دارای کاربرد هایی متفاوت هستند و در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. از سیمان پرتلند یا  OPC 13، در تولید انواع ملات ساختمانی استفاده می شود. این ماده کاربرد های گسترده ای در صنعت سازه های ساختمانی دارد. در تولید این ماده از افزودنی های شن و ماسه هم به جهت بهبود قدرت سیمان استفاده می شود. 

آب گریزی چسب کاشی

یکی از نکات بسیار ارزشمند درباره چسب کاشی و سرامیک، خاصیت ضد آب آن است. آب گریزی به معنای آن است که یک ماده با خواص نانو متری و میکرومتری خود، اجازه جذب آب و حل شدن آن را نمی دهد. بنابراین آب بر سطح این ماده به شکل قطره ای می ایستد و سر می خورد. این خاصیت در فرمول چسب کاشی، به معنای ضد آب بودن و مقاومت در برابر نفوذ آب است. هم چنین چسب کاشی اجازه نفوذ آب و رطوبت به بدنه سازه را نیز نخواهد داد. 

خواص رزین های انعطاف پذیر چیست؟

این دسته از مواد در ترکیب چسب کاشی، بهبود دهنده خاصیت کششی محصول است. یکی از نکاتی که استاندارد های داخلی و بین المللی در آزمایشگاه آن را بررسی میکنند، خاصیت چسبندگی کششی محصول است. این ماده سبب افزایش یافتن این خاصیت در این نوع متریال ساختمانی خواهد شد. 

ویژگی های فرمولاسیون چسب کاشی و سرامیک

◽ چسب کاشی و سرامیک متریالی سبک است که در نهایت وزن سازه را افزایش نخواهد داد

◽ مقاومت در برابر انواع آسیب های محیطی و طبیعی از جمله اشعه های خورشید و آلودگی های مختلف

◽ متناسب با انواع متریال با ساختار های متنوع 

◽ مقاومت در برابر میکروب، رشد قارچ و…

◽ تناسب با انواع سرامیک، انواع سنگ و …

◽ مناسب برای اجرای کاشیکاری در محیط های صنعتی، آزمایشگاهی، پزشکی، تفریحی، مسکونی … 

درباره فرمولاسیون چسب کاشی بیشتر بدانید

در ترکیب این ماده، انواع پلیمر های پودری با خواصی موثر در این محصول به کار گرفته شده اند. فیلر های ویژه، با دانه بندی منظم و طبقه بندی شده پوزولان نیز خواص ویژه ای را در این محصول سبب شده اند. اما آیا میدانید چگونه می توان بهترین چسب کاشی و سرامیک را تشخیص داد؟ در میان محصولات متنوع و بسیاری که در بازار امروز وجود دارند چگونه یک محصول را بر اساس فرمولاسیون آن انتخاب کنیم؟ 

پیش از اقدام به خرید…

دقت کنید که حتما پیش از خرید محصولات و متریال مربوط به سازه های ساختمانی، از برند مورد نظر خود مشاوره دریافت کنید. چرا که برند های مختلف دارای چسب های متنوعی هستند که اغلب هر یک دارای فرمول خاص خود بوده و به دلیل مشخصی تولید شده اند. بنابراین ابتدا هدف خود را به طور دقیق مشخص کنید. برای نمونه این که متراژ محیط مورد نظر شما چقدر است؟ سطح شما افقی است یا عمودی؟ محیط جغرافیایی خشک است یا مرطوب؟ این نکات را مشاوران فروش چسب کاشی به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد تا محصولی متناسب با نیاز های خود را دریافت کنید. 

لئو فیکس، تولید کننده بهترین چسب کاشی و سرامیک!

تیم لئوفیکس، با استفاده از مواد اولیه درجه یک، فرمولاسیون حرفه ای، خط تولید مدرن و بر مبنای الگوریتم های اروپایی، اقدام به تولید و فروش بهترین چسب کاشی و سرامیک نموده است. در صورتی که تمایل به خرید و یا دریافت قیمت دارید، همین امروز به صورت رایگان مشاوره تخصصی دریافت کنید. 

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.