دفتر مرکزی  79413-021

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری چیست؟!

شرکت لئوفیکس ایران

آیا مهم ترین انواع چسب های کاشی و سرامیک را می شناسید؟ در جهان گسترده ی محصولات و متریال ساختمانی، چگونه می توانیم گزینه ایده آل را پیدا کنیم؟ در سازه های مدرن و معماری امروزی، استفاده از هر عنصری نیازمند تناسب آن با کل یک مجموعه است. این روزها شاهد کم رنگ شدن حضور ملات سیمانی در پروژه های کاشیکاری هستیم. به مرور زمان، استفاده از متریال مدرن چسب کاشی و سرامیک مبدل به جایگزینی جذاب و منحصر برای انواع ملات کلاسیک شده است. چرا که سرعت اجرا، سهولت و پاکیزگی این ماده ارزش بسیاری برای مخاطبان دارد. اما آیا چسب کاشی پودری و چسب کاشی خمیری را می شناسید؟ برای نیاز های مختلف خود در این زمینه کدام محصول را استفاده کنیم؟ در این مقاله سعی داریم به بررسی تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری بپردازیم. در ادامه با ما در لئوفیکس همراه باشید. 

چسب کاشی پودری چیست و مهم ترین ویژگی های آن کدامند؟

یکی از مهم ترین انواع چسب کاشی و سرامیک، چسب پودری است. این محصول در حال حاضر بیشترین حجم تولیدات را به خود اختصاص داده و در یک حالت کلی بر مبنای سیمان تولید می شود. بنابراین پایه و اساس این نوع چسب کاشی و سرامیک سیمان خواهد بود و ویژگی هایی چون استحکام و مقاومت سیمان را در خود گنجانده است. مهم ترین نکته درباره چسب کاشی و سرامیک پودری فرمولاسیون آن است. استفاده از پلیمر، فیلر های معدنی و افزودنی های حاوی مواد چسب دار سبب شده است تا قدرت چسبندگی بسیار ایده آلی به وجود آید. کارخانه جات تولید چسب کاشی تلاش دارند تا با بهبود فرمولاسیون این ماده بر اساس استاندارد ها، محصولی به مراتب مقاوم تر در برابر عوامل آسیب رسان تولید کنند. 

چسب کاشی خمیری چیست؟ آیا مهم ترین ویژگی های آن را می دانید؟

یکی از رایج ترین انواع چسب کاشی و سرامیک نوع خمیری است که بر پایه رزین های اکریلیک تولید می شود. در فرمولاسیون ویژه این نوع چسب کاشی، از مواد غلظت دهنده و انواع پودر های معدنی استفاده می شود. مهم ترین نکته درباره چسب کاشی و سرامیک خمیری، آماده مصرف بودن آن است. این ماده مانند چسب کاشی و سرامیک پودری برای استفاده نیازی به ترکیب شدن با عنصر دوم را ندارد. چسب کاشی خمیری را میتوان برای بسیاری از انواع کاشی و سرامیک استفاده نمود. همچنین برای اجرای این محصول بر سطح، قابلیت انعطاف بالایی وجود دارد. 

چسب کاشی خمیری و پودری، پیش از اجرا!

  • برای اجرای چسب کاشی و سرامیک خمیری، بهتر است تا سطح را پیش از استفاده به کمک انواع مواد مانند چسب پرایمر، آماده کنید و  تلاش کنید تا ناهمواری ها و آلاینده ها را از بین ببرید. همچنین در برخی شرایط از چسب بتن برای این کار استفاده می شود. 
  • برای کاشیکاری به کمک چسب پودری، باید ابتدا محصول را به کمک آب آماده سازیم. برای این منظور بهتر است تا ابتدا پودر چسب را بر اساس راهنمای استفاده ی درج شده بر روی بسته بندی، با آب مخلوط کنید تا چسبی با حالت خمیری به وجود آید. 

برای اجرای هر دو محصول ابتدا باید سطح مورد نظر خود را از هر گونه رنگ قدیمی، چربی، گرد و غبار و…پاک نمائید.

پس از اجرا…

نکته بسیار مهم در زمینه اجرای انواع متریال پیوند دهنده، اطلاع از مدت زمان مورد نیاز برای خشک شدن آن است. برای نمونه رنگ ساختمانی یا متریالی مانند چسب کاشی را به خوبی بشناسید. برای این منظور حتما پیش از استفاده از کارشناسان برند مورد نظر خود مشاوره دریافت کنید. اصولا چسب کاشی پودری به مدت زمان کمی نیاز دارد و حدود 24 ساعت برای خشک شدن آن کافی است. اما چسب کاشی خمیری به 72 ساعت زمان نیاز دارد برای آن که کامل خشک شود. 

مهم ترین تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری چیست؟

شاید بتوان به این نکته اشاره نمود که مهم ترین نکته تمایز این دو محصول در میزان حرفه ای گری باشد. برای شفاف سازی باید بگوئیم که اصولا چسب کاشی خمیری برای افرادی که سابقه کار با این محصول را نداشته اند مناسب تر است. اما نوع پودری نیاز به دانش تخصصی دارد و بهتر است تا به خوبی محصول را بشناسید و سپس اقدام به خرید نمائید. 

3 تفاوت اساسی چسب های کاشی خمیری و پودری:

  1. چسب پودری بهتر است تا برای اجرای کاشی در کف محیط استفاده شود. چرا که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. 
  2. برای اجرای کاشیکاری در سطوح دیواره بهتر است از چسب کاشی خمیری استفاده شود. 
  3. در محیط هایی که رطوبت بالایی دارند، چسب کاشی پودری مقاومت بالاتری خواهد داشت. در حالی که چسب کاشی خمیری مقاومت کافی در برابر نفوذ آب و رطوبت را نخواهد داشت. 

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه چسب کاشی و سرامیک و انتخاب بهترین گزینه، می توانید همین امروز با مشاوران برند لئوفیکس تماس بگیرید. لئوفیکس، یکی از برترین تولید کنندگان انواع چسب کاشی و سرامیک، بر مبنای الگوهای شیمیایی نوین و با استفاده از خط تولید مدرن در کشور است. 

تفاوت چسب های کاشی در میزان مصرف!

این نکته نیز اهمیت بالایی دارد که کدام محصول به صرفه تر خواهد بود و در نتیجه هزینه کمتری را در پی خواهد داشت. برای استفاده از چسب کاشی و سرامیک خمیری که به صورت آماده مصرف ارائه می شود، برای هر متر مربع ممکن است 5 کیلوگرم از محصول را نیاز داشته باشیم. البته ممکن است متناسب با نوع سطح و متریال کاشی، این میزان در حدود 2 کیلو افزایش یابد. این در حالی است که برای اجرای یک متر مربع به کمک چسب کاشی و سرامیک پودری، حدود 3 تا 5 کیلوگرم از محصول کافی خواهد بود. 

لئوفیکس، تولید کننده انواع چسب کاشی و سرامیک

برند لئوفیکس، با استفاده از تخصص افراد حرفه ای و مهندسان مجرب در زمینه تولیدات و فراورده های شیمیایی، تلاش دارد تا به کمک فرمولاسیونی مدرن تولید کننده بهترین چسب کاشی و سرامیک باشد. در صورتی که نیاز به استعلام قیمت محصولات، سفارش و خرید انواع چسب کاشی و سرامیک پودری و خمیری را دارید، می توانید از طریق تلفن های تماس و یا شبکه های آنلاین با ما در ارتباط باشید. 

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.