دفتر مرکزی  79413-021

راهنمای استفاده از چسب کاشی و سرامیک

شرکت لئوفیکس ایران

معماری مدرن، المان هایی هم تراز با نیاز امروز خود را با المان های جهان کلاسیک جایگزین نموده است. تنها 2 دهه از زمانی گذشته است که تکنولوژی تغییر همه چیز به زبان مدرن را آغاز نمود. اما امروز، فرآیند هایی چون نصب تایل های کاشی و سرامیک هم به شیوه های نوین انجام می شوند. این مقاله، سعی دارد تا راهنمای استفاده از چسب کاشی و سرامیک برای تمامی افراد باشد. به کمک این مطلب می توانید تمامی اصول و قوائد را بشناسید و همه چیز را درباره چسب های کاشی بدانید. چرا که این محصول با وجود نو بودن اما جهانی گسترده و کاربرد هایی وسیع دارد. چسب کاشی نخستین بار در میانه قرن بیستم اختراع شد تا جایگزینی ایمن و همیشگی برای ملات و دوغاب سنتی باشد. تا انتهای این مقاله با ما در لئوفیکس، همراه باشید.

2 نوع چسب کاشی و سرامیک:

  1. چسب کاشی و سرامیک پودری؛ مهم ترین و پرمصرف ترین نوع چسب کاشی، چسب های پودری آماده مصرف هستند. اصولا هر یک از برند ها چندین نوع چسب پودری را تولید می کنند که هر یک ممکن است کاربرد هایی متفاوت داشته باشند. چسب های پودری به سهولت استفاده می شوند و پیش از مصرف، به همراه مقدار مشخصی آب در میکسر مخلوط میشوند. پس از اتمام میکس با آب آماده استفاده بر سطوح خواهند بود.
  2. چسب کاشی و سرامیک خمیری؛ این سری از انواع چسب کاشی، نیازی به مخلوط شدن ندارند و آماده ی مصرف مستقیم هستند. برای نصب انواع تایل بر سطوح بتنی، گچی، کاشیکاری شده و…از این محصول استفاده می شود.

چسب کاشی و سرامیک؛ نکاتی که باید بدانید!

◽ در یک حالت کلی میزان چسب مصرفی برای هر متر مربع، 3 کیلوگرم در نظر گرفته می شود.

◽ چسب کاشی و سرامیک پس از خشک شدن قابل نفوذ توسط آب نیست و استحکام بالایی دارد.

◽ از این محصول می توان در نقاط جغرافیایی دارای رطوبت مانند شمال کشور و یا شرایط آب و هوایی خشک مانند مرکز کشور استفاده نمود.

◽ چسب کاشی قابلیت انواع کاشی در ابعاد مختلف را دارد و برای نصب اسلب های پرسلانی هم مورد استفاده قرار می گیرد. (هر یک از برند ها محصولی منحصر برای اسلب های پرسلانی تولید میکنند که با استفاده از مشاوره می توانید محصول مناسب را خریداری کنید.)

به عنوان یکی از برند های تولید کننده انواع چسب کاشی؛ پیشنهاد می کنیم پیش از خرید از هر برندی حتما از خدمات مشاوره تخصصی آن ها استفاده کنید. برند لئوفیکس نیز با آگاهی از نیاز مخاطبان به مشاوره تخصصی و کمبود منابع جامع، به صورت شبانه روزی خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین را به شما عزیزان ارائه خواهد داد. 

مهم ترین مزایای چسب های کاشی و سرامیک چیست؟

مهم ترین نکته را می توان سرعت و سهولت اجرای کاشیکاری در انواع محیط دانست. این محصول استحکام، قدرت چسبندگی و مقاومت بسیار بالایی دارد. نفوذ ناپذیری در برابر آب و عوامل آسیب رسانی چون انواع مواد شیمیایی می تواند این محصول را از تمامی انواع ملات سنتی متمایز سازد. هم چنین این محصول آنتی باکتریال است و برای استفاده در آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، محیط صنعتی، پزشکی و…مناسب است.

چسب کاشی؛ متناسب با محیط داخلی و فضای بیرونی

این محصول را می توان برای نصب تایل های کاشی در کف محیط داخلی، کف محیط بیرونی، دیواره محیط داخلی، دیواره محیط بیرونی، نمای ساختمان و کف یا دیواره استخر استفاده نمود. این محصول با آب بندی سطح، در برابر باران و رویداد های طبیعی مقاومتی ایده آل ارائه خواهد داد. هم چنین دوام و ماندگاری چسب های کاشی در برابر عوامل موجود در فضای بیرونی قابل توجه است. گذشته از این نکات، چسب های کاشی و سرامیک را برای اتصال و نصب تایل هایی از متریال شیشه به یکدیگر هم استفاده می کنیم. همچنین در فرآیند بازسازی محیط داخلی یا بیرونی، می توان کاشی های نو را بر کاشی های قدیمی نصب نمود.

استفاده از چسب کاشی و سرامیک در سطوح؛ آماده سازی:

  1. سطوح آجری باید با استفاده از ملات سیمان و ماسه کاملا صاف و هموار شوند.
  2. سطوح مختلف باید از تمامی فرورفتگی ها و برآمدگی ها پاک شوند.
  3. هیچ گونه آلاینده، چربی، گرد و غبار و ماده صابونی بر سطح نباشد.
  4. سطوح ناهموار را باید مرمت نموده و یکدست ساخت.
  5. اگر سطح دارای رنگ روغن و یا هرگونه رنگ است، حتما باید کمی تراشیده و زبر شود.
  6. اگر تلاش دارید تا کاشیکاری را بر کاشی های قدیمی انجام دهید، حتما سطح آن را کمی تراشیده و زبر سازید.

استفاده از چسب کاشی و سرامیک؛ خرید و نگهداری

حتما به این نکته توجه کنید که چسب هایی با کیفیت نامرغوب و بدون رعایت اصول استاندارد، می توانند در آینده خطر آفرین و دردسر ساز باشند. بنابراین از برند های معتبر و دارای نام خرید کنید. محصولات بدون کیفیت را ممکن است با قیمت های بسیار کم تر از میزان معمول نیز در بازار مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم کیفیت را هرگز فدای قیمت نکنید. نگهداری از محصولی چون چسب کاشی اصولی را به همراه دارد. اغلب برند های سرشناس این اصول را همراه با فروش کالا در اختیار مشتریان قرار می دهند. اما آن چه اهمیت دارد توجه به اطلاعات حک شده بر روی بسته بندی محصول است. حتما به شرایط دمایی مناسب چسب های پودری و خمیری دقت کنید.

لئوفیکس؛ تولید کننده طیفی گسترده از چسب های کاشی و سرامیک

در جهان تکنولوژیک و هوشمند امروز، استفاده از خدمات نوین نیازمند دانش تخصصی، تجربه کارشناسان و تجهیزات نوین است. لئوفیکس، به همواره تیم حرفه ای خود در بخش تولید، توزیع و فروش محصولات، تلاش دارد تا بهترین چسب کاشی و سرامیک ایرانی را در دسترس مخاطبان گرامی قرار دهد. در صورتی که نیاز به استعلام فوری قیمت چسب کاشی و یا دریافت مشاوره رایگان دارید می توانید از طریق تماس تلفنی و یا ارتباط آنلاین؛ پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.