دفتر مرکزی  79413-021

راهنمای تهیه و استفاده از چسب کاشی و سرامیک

شرکت لئوفیکس ایران
آیا با تازه ترین دستاورد صنعت در حوزه ساختمان سازی آشنا شده اید؟ چسب کاشی و سرامیک به عنوان رویکردی نوین در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی، یکی از مهم ترین پدیده های شیمیایی طی دهه های گذشته است. گرچه این محصول در اواسط قرن بیستم برای نخستین بار اختراع شده است اما تنها چند سال است که در کشور ما جایگاه مناسبی یافته است. امروز، در پروژه های بزرگ و کوچک ساختمانی، برای نصب اسلب هایی با ساختار ها و ابعاد مختلف از این نوع متریال استفاده می شود. چسب کاشی و سرامیک بر مبنای پلیمر های پودری و سیمان پرتلند تولید می شود. این ماده که هم مبنای معدنی و هم مبنای شیمیایی دارد، یکی از مهم ترین محصولات تولیدی در صنایع شیمیایی امروز به شمار می آید. در کشور ما هم طی سال های گذشته برند های معتبر و دانش بنیان، با تکیه بر تجربه های اروپایی که بیش از نیم قرن سابقه دارد، تلاش نموده اند تا محصولات ایمن و به صرفه ای را تولید کنند. در این مقاله، با راهنمای تهیه و استفاده از چسب کاشی و سرامیک آشنا خواهید شد. در ادامه با ما در لئوفیکس همراه باشید.

چسب کاشی و سرامیک چیست؟

در گذشته هایی نه چندان دور، برای پیوند دادن قطعات کاشی، موزاییک یا سرامیک به سطوح کف و دیواره، از دوغاب استفاده می شده است. این ماده ممکن بود به تنوع سلیقه و تجربه افراد، دارای فرمولاسیون و ترکیبات متنوعی باشد. اما امروز، زندگی انسان در حوزه های مختلف وابسته به علم و داده های دقیق بر اساس شاخصه های فنی است. تکنولوژی، در تولید متریال مربوط به سازه های ساختمانی هم نفوذ نموده است. چسب کاشی، حاصل این نفوذ و ماده ای مناسب برای نصب اسلب ها در سطوح است. چسب کاشی از مواد شیمیایی و طبیعی به وجود آمده است. استحکام، دوام و مقاومت بالای این محصول سبب شده است تا برای نصب انواع مصالح ساختمانی بر سطوح مختلف مناسب باشد. کاربرد های گسترده و مقاومت بالای این محصول از جمله دلایل شهرت آن در جهان معماری مدرن است. چسب کاشی به مرور در حال جایگزینی با متریال سنتی است. با توجه به تسریع زمان نصب، صرفه اقتصادی و ایمنی بسیار بالا، همواره بهترین انتخاب برای معماران و پیمانکاران در هر نوع پروژه ساختمانی به شمار می آید.

مراحل تهیه چسب کاشی و سرامیک پودری:

1. چسب کاشی پودری در بسته بندی های حرفه ای از درب کارخانه به دست مخاطبان خواهد رسید. 2. پس از باز نمودن درب بسته بندی، میزان مورد نیاز از پودر را در داخل دستگاه میکسر قرار دهید و به خوبی با آب مخلوط سازید. 3. دقت کنید که فرآیند میکس نمودن باید در زمانی اجرا شود که قصد نصب اسلب ها را دارید. بنابراین پروسه ساخت باید به مرحله نازک کاری رسیده باشد. 4. با توجه به دستورالعمل درج شده بر روی بسته بندی چسب کاشی خریداری شده، مراحل و مقیاس های دقیق را رعایت کنید. 5. برای نمونه اگر بر روی بسته بندی نوشته شده است که برای هر کیلوگرم از چسب پودری، 1 لیتر آب اضافه شود، این مقدار باید به صورت دقیق به کار رود. اگر نیاز به مشاوره تخصصی در زمینه چسب های کاشی و سرامیک دارید، می توانید به صورت رایگان با کارشناسان برند لئوفیکس همراه باشید. شماره های تلفن و یا شبکه های اجتماعی رسمی ما، همواره راهکاری برای برقراری ارتباط خواهند بود.

نصب اسلب های کاشی و سرامیک

پیش از نصب، باید از پاکیزه و هموار بودن سطح اطمینان حاصل کنید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فرایند کاشیکاری به کمک چسب های کاشی، فعالیتی حرفه ای است و نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. اما سهولت بکارگیری و تهیه این ماده سبب شده است تا بسیاری از افراد بدون تجربه هم امکان کاشیکاری با این محصول را داشته باشند. اسلب های کاشی، سرامیک، موزاییک پرسلانی، پرسلان فاقد جذب آب، سنگ طبیعی، سنگ مصنوعی و…را می توانید به وسیله این محصول نصب کنید. ابتدا چسب را مخلوط و میکس نمایید و سپس با استفاده از ابزار مناسب اسلب ها را در محیط مناسب قرار دهید. فراموش نکنید که به ترکیب چسب پودری، هیچ ماده ای به جهت افزایش استحکام یا قدرت چسبندگی نیفزایید. این کار می تواند به طور کلی ساختار محصول را زیر سوال ببرد.

میزان مصرف چسب کاشی

چه مقدار از چسب پودری برای مساحت مورد نظر ما مناسب است؟ آیا امکان دارد بتوانیم به صورت دقیق این میزان را محاسبه کنیم؟ با توجه به ساختار حرفه ای این محصول، این امکان وجود دارد. ابتدا متراژ و ابعاد سطح مورد نظر خود را به دست آورید. برای نمونه فرض کنید قصد دارید اسلب های سرامیکی را در کف یک محیط به متراژ 200 متر مربع را نصب کنید. در این صورت باید محصولی مناسب برای کاشیکاری در محیط داخلی را خریداری کنید. فراموش نکنید با دریافت مشاوره پیش از خرید، محصولی متناسب با کاربرد مورد نظر خود را سفارش دهید. چرا که چسب های کاشی دارای تنوع در محصولات و کاربرد ها هستند. سپس با توجه به مشاوره تخصصی، قادر خواهید بود میزان دقیق و متناسبی را خریداری نمایید. برای نمونه بر اساس نظر کارشناس، برای هر متر مربع نیاز به مقدار مشخصی از چسب پودری خواهید داشت.

آیا امکان خرید آنلاین چسب کاشی وجود دارد؟

این محصول مانند تمامی محصولات و متریال حوزه معماری، دارای اهمیت و حساسیت است. چرا که ایمنی افراد در گرو استفاده از مواد با کیفیت و استاندارد خواهد بود. برای جلوگیری از حوادثی چون جدا شدن اسلب ها در محیط ساختمانی و تجربه کاشیکاری زیبا و ماندگار، پیشنهاد می کنیم پس از تحقیق کافی، برند معتبر و قابل اطمینانی را برای خرید آنلاین انتخاب کنید.

برند لئوفیکس، همگام با نام های درخشان اروپا

ما در تیم بزرگ لئوفیکس، همواره بر مبنای دانش به روز و آخرین تحولات در جهان ساخت و ساز معماری گام برمیداریم. استفاده از مواد اولیه درجه یک، بکارگیری تجهیزات پیشرفته و تکیه بر دانش متخصصان ایرانی، سبب شده اند تا ادعای برند لئوفیکس، بر تولید برترین چسب کاشی و سرامیک ایران باشد. برای دریافت مشاوره رایگان و تجربه خریدی ایده آل، با ما همراه باشید.

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.