دفتر مرکزی  79413-021

میزان مصرف چسب کاشی و سرامیک!

شرکت لئوفیکس ایران

آیا می دانید میزان مصرف چسب کاشی و سرامیک در هر متر مربع چقدر است؟ چگونه باید به درستی میزان مشخصی از چسب کاشی پودری را خریداری کنیم؟ میزان مصرف آب در هر بار مصرف چگونه تعیین می شود؟ چسب کاشی و سرامیک در دو شکل کلی وجود دارد که ممکن است خمیری و آماده مصرف باشد یا آن که پودری باشد. نوع دوم نیاز به مخلوط شدن با میزان مشخصی آب خواهد داشت. اما آیا می دانید این محصول به چه میزان آب نیاز دارد؟ هر مقدار از چسب کاشی و سرامیک را در چه متراژی از سطح می توان اعمال نمود؟ یکی از نکات بسیار مهم در استفاده از چسب کاشی و سرامیک، توجه به راهنمای استفاده از محصول است که بر روی بسته بندی آن نوشته شده است. در این مقاله سعی داریم میزان مصرف چسب کاشی و سرامیک در متر مربع را بررسی کنیم. با ما در لئوفیکس همراه باشید. 

مصرف چسب کاشی بر اساس متراژ

با توجه به این نکته که چسب کاشی و سرامیک در هر برندی بر اساس الگوهای خاصی تولید می شود، بنابراین برای مصرف باید به راهنمای هر یک رجوع کنید. چسب کاشی و سرامیک پودری لئوفیکس، دارای 3 نوع مختلف است که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند. چسب کاشی و سرامیک ممکن است در فرمولاسیون خود نسبت به برند های دیگر منحصر باشد. بنابراین دستور مصرف آن نیز منحصر خواهد بود. در ادامه به مصرف هر یک از این محصولات در متراژ مربع خواهیم پرداخت. 

3 محصول چسب کاشی در برند لئوفیکس:

  1. چسب کاشی و سرامیک لئوفیکس 7000، در هر 1.5 متر مربع 4.5 کیلوگرم چسب کاشی و سرامیک نیاز است. 
  2. چسب کاشی و سرامیک لئوفیکس 8000، در هر 2 متر مربع، 5 کیلوگرم چسب کاشی و سرامیک نیاز است. 
  3. چسب کاشی و سرامیک لئوفیکس 9900، در هر 1.5 متر مربع، 9 کیلوگرم چسب کاشی و سرامیک نیاز است. 

برای دریافت کاتالوگ محصولات  یا اطلاع از ویژگی های مختلف هر یک از انواع چسب کاشی و سرامیک، می توانید از طریق شبکه ای اجتماعی لئوفیکس با ما همراه باشید. 

عوامل موثر در میزان چسب کاشی و سرامیک:

  • شکل شیار ها در سطح زیرین کاشی یا سرامیک
  • ناهمواری و تخلخل موجود در سطح دیوار، کف و یا…
  • نوع متریال موجود در سطح زیر کار 

 

مهم ترین نکات سطح زیر کار و سطح زیر کاشی و سرامیک است. در صورتی که هر دو مناسب باشند می توانید بر اساس الگوهایی که پیش تر گفتیم برنامه ریزی کنید. بسیار اهمیت دارد ک در هنگام خرید محصولات برای پروژه های ساختمانی، مقدار کافی و نه کمتر یا بیش از میزان نیاز را تهیه کنید. چرا که ممکن است در این صورت مقداری از چسب اضافه باقی بماند و تا مدت طولانی مورد نیاز شما نباشد. 

برای هر پروژه ساختمانی چقدر چسب کاشی و سرامیک بخریم؟

با توجه به نوع متریال که می تواند موزاییک پرسلانی، سرامیک فاقد جذب آب، سنگ مصنوعی کورین و یا…باشد، باید میزان مناسبی را خریداری کنیم. بنابراین ابتدا متراژ محیطی که قرار است کاشیکاری کنید را تخمین بزنید. سپس متریال سنگ و کاشی خود را انتخاب کنید و در نهایت به سراغ چسب کاشی و سرامیک بروید. فرایند اعمال چسب کاشی در مرحله نازک کاری خواهد بود. بنابراین فرصت کافی برای یافتن یک برند تولید کننده معتبر و با سابقه را خواهید داشت. در مرحله نهایی نیز با مشاوران این برند تماس بگیرید و با استفاده از تخصص آنان، میزان دقیق چسب کاشی را با توجه به نوع محصول تخمین بزنید. چرا که تنوع بالایی از انواع چسب کاشی وجود دارد که هر یک دارای ساختار و فرمولاسیون منحصری هستند. بهتر است تا محصولی متناسب با نیاز های خود را انتخاب و خریداری کنید. 

میزان مصرف آب برای هر چسب کاشی!

دقت کنید که نمی توانیم بر اساس یک الگوی ثابت صحبت کنیم و برای نمونه بگویم که برای هر 10 کیلوگرم از چسب پودری نیاز به 2 کیلوگرم آب خواهید داشت. اما شما می توانید این مشخصات را به صورت کامل و دقیق بر روی بسته بندی محصول مطالعه کنید. اما این نکته بسیار مهم خواهد بود که دقت کنید تا راهنمای استفاده از محصول را به خوبی مطالعه کنید و به همان شیوه که گفته شده است به کار گیرید. برای نمونه اگر نوشته شده است که برای این محصول در هر 5 کیلوگرم 1.5 لیتر آب اضافه کنید، ابدا این مقادیر را  تغییر ندهید. چرا که ساختار این محصول دچار اختلال گشته و سبب کاهش میزان کیفیت و بسیاری از خواص این محصول خواهد شد. هرگز بدون دریافت مشاوره تخصصی اقدام به تغییر این الگوها نکنید. 

مصرف چسب کاشی و سرامیک

  • بر اساس استاندارد های بین المللی، الگوهای مشخصی در تولید چسب کاشی مورد استفاده قرار گرفته است. بدون استفاده از دانش افراد متخصص اقدام به تغییر ساختار ها نکنید. 
  • در هنگام مصرف، به خوبی آب و چسب پودری را با هم ترکیب کنید و پیش از آن که به خوبی ماده ی چسب گونه به وجود نیامده باشد اقدام به مصرف نکنید. 
  • بسیاری از افراد تصور میکنند که برای بهبود قدرت چسبندگی در چسب کاشی و سرامیک، باید موادی را به ترکیب چسب پودری اضافه کنند. توصیه میکنیم ابدا اقدام به ترکیب نمودن ماده ای خارج از دستورالعمل ها با چسب کاشی و سرامیک نکنید. 
  • بهترین دما برای اجرای چسب کاشی و سرامیک بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد است.  
  • استفاده از ابزار و تجهیزات تخصصی سبب بهبود الگوهای مصرف و عدم اصراف در محصول خواهد شد. 

در صورت نیاز به دریافت مشاوره تخصصی، با تیم مجرب لئوفیکس همراه باشید. 

لئوفیکس، همراه با به روز ترین شیوه های تولید

تیم لئوفیکس، تولید کننده برترین انواع چسب کاشی و سرامیک بر مبنای پلیمرهای پودری و بر اساس استاندارد های بین المللی در ایران است. همواره تلاش ما بر ارائه خدمات کامل مشاوره پیش از خرید، بررسی نیاز مخاطبان و ارسال سفارشات به تمامی نقاط کشور بوده است. در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، استعلام قیمت، خدمات پیش از خرید محصول و…دارید، می توانید از طریق تلفن های تماس با ما همراه باشید. 

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.