دفتر مرکزی  79413-021

نحوه چسباندن کاشی روی کاشی

شرکت لئوفیکس ایران
یکی از جذاب ترین رویدادها برای یک محیط قدیمی، نوسازی و بازسازی فضاهای داخلی و بیرونی است. بازسازی فضای داخلی، همیشه همراه با به کار گیری المان های تازه با رنگ ها و نقش و نگار تازه بوده است. تصور کنید محیط داخلی خانه یا محیط کار خود را بازسازی کنید، و برای این کار از عناصری جذاب و مدرن استفاده کنید. یکی از جذاب ترین مراحلی که ممکن است پیش روی شما قرار داشته باشد، نصب و اجرای کاشی های تازه است. کاشیکاری، هنری غنی با سابقه ای طولانی است و می توان نمونه های ارزشمند آن را در عمارت ها و کاخ های باقی مانده از دوران تاریخی مختلف مشاهده نمود. اما گاهی در هنگام اجرای این پروسه با کاشی های قدیمی روبرو می شویم که برداشتن آن ها ممکن است زمان و انرژی بسیاری نیاز داشته باشد. بنابراین، بهترین ایده، چسباندن کاشی های نو بر کاشی های قدیمی است. اما نحوه چسباندن کاشی بر روی کاشی چگونه است؟ در این مقاله به بررسی نصب کاشی های نو بر کاشی های قدیمی خواهیم پرداخت.

چرا چسباندن کاشی روی کاشی را پیشنهاد می کنیم؟

نکته بسیار ارزشمند، توجه به این موضوع است که برای نصب کاشی بر روی سطح باید آماده سازی های مورد نیاز را اعمال نمود. از جمله این که سطح باید تراز، صاف و بدون هیچگونه ایرادی باشد. بنابراین اگر سطح مورد نیاز شما آماده نیست، باید آن را آماده سازید.  در پروسه بازسازی محیط، حتما با کاشی های قدیمی مواجه خواهیم شد که مراحل کندن آن ها زمان، هزینه و انرژی بالایی نیاز دارد. اما گزینه بسیار ساده تر، چسباندن کاشی روی کاشی است. بنابراین می توانیم با استفاده از چسب کاشی و سرامیک پودری مناسب، کاشی های قدیمی را بر جای خود نگه دارید و کاشی های جدید را بر روی آن ها بچسبانید. دقت کنید که برای حذف کاشی های قدیمی، نیاز به ابزار و ماشین آلات ویژه ای خواهید داشت. اما دلیلی ندارد که برای این عناصر هزینه اضافی کنید. بنابراین به راحتی می توانید با استفاده از انواع چسب کاشی و سرامیک؛ این فرآیند را به ساده ترین شکل ممکن پیش ببرید.

چسب کاشی وسرامیک مناسب برای این فرآیند چیست؟

چسب کاشی و سرامیک مناسب برای چسباندن کاشی بر روی کاشی باید بر مبنای استاندارد های مخصوصی طراحی و فرموله شده باشد. فرمولاسیون هر یک از انواع چسب کاشی و سرامیک، متناسب با نوع خاصی از فرآیند ها طراحی شده است. بنابراین هر یک برای عملیات منحصری مورد استفاده قرار می گیرند. در تولید این محصول، انواع ترکیبات شیمیایی و افزودنی های سازگار با محیط زیست، موثر در قدرت چسبندگی و کاهنده میزان آب مصرفی به کار برده شده است. برند لئوفیکس، به همراهی تیمی از برترین متخصصان و مهندسان حوزه تولید چسب کاشی و سرامیک، محصولاتی را تولید نموده است، که امکان نصب کاشی بر روی سیستم درای وال و یا کاشی و سرامیک قدیمی را فراهم نموده است.

مراحل چسباندن کاشی بر روی کاشی:

  1. نخستین گام برای استفاده از چسب کاشی و سرامیک پودری، تمیز و پاک نمودن سطح کاشی های قدیمی از هر نوع آلاینده و گرد و غبار است.
  2. بررسی کنید که سطح کاملا خشک و بدون هیچ گونه ماده صابونی باشد.
  3. در این فرآیند احتمالا با درز هایی در کف و دیواره مواجه خواهید شد. بهتر است برای پوشاندن این درز ها از یک لایه ملات بسیار نازک استفاده کنید.
  4. 24 ساعت ملات را رها کنید تا به خوبی خشک شود. این فرآیند در روند نصب کاشی های نو بر کاشی های قدیمی با استفاده از چسب کاشی و سرامیک بسیار اهمیت دارد.
  5. پس از این مراحل باید چسب کاشی و سرامیک را آماده کنید و مراحل آماده سازی چسب را انجام دهید.
  6. آماده سازی چسب کاشی و سرامیک به معنای مخلوط نمودن آن با آب است.
  7. برای آن که طرح شما دچار سردرگمی نشود، بهتر است کاشی ها را دسته بندی کنید.
  8. از گوشه های کف و یا دیواره شروع کنید و به سمت خارج حرکت کنید.
  9. با استفاده از ماله، مقدار مناسبی از چسب را بر سطح قرار داده و سپس کاشی ها را در محیط نصب کنید.

به این نکته توجه کنید:

بسیار اهمیت دارد که پس از نصب تمامی تایل های کاشی وسرامیک، به کمک یک چکش پلاستیکی بر سطح تایل ها ضربه بزنید. حداقل تا 24 ساعت بر روی سطح قدم نزنید و اجازه دهید تا به خوبی خشک شوند. در صورتی که فرآیند نصب کاشی بر روی کاشی های قدیمی به درستی و با استفاده از متریال مناسب اعمال شده باشد؛ گزینه ای ایده آل و به صرفه به شمار می آید.

چسب کاشی و سرامیک؛ انتخابی جذاب برای نوسازی

✔️ چسب کاشی و سرامیک متریالی مقرون به صرفه و متناسب برای فرآیند بازسازی به شمار می آید.

✔️ سرعت نصب به وسیله این محصول همواره بیش از انواع ملات سنتی است.

✔️ مقاومت انواع چسب کاشی در برابر رخداد های طبیعی و شرایط آب و هوایی بسیار مناسب است.

✔️ این نوع متریال در هنگام نصب کاشی روی کاشی می تواند نتیجه ای بسیار تمیز و پاکیزه در کف و یا دیواره داشته باشد.

✔️ برای پیشگیری از خرابی و جرم گیری محیط سرویس بهداشتی و حمام، بهترین انتخاب شما چسباندن کاشی بر روی کاشی خواهد بود.

✔️ این فرآیند انتخابی مناسب برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و ایجاد جرم خواهد بود.

✔️ خاصیت آنتی باکتریال و متناسب برای محیط زندگی انسان

✔️ مقاومت در برابر آب، رطوبت و گاهی مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اسید ها

آیا معایب چسباندن کاشی روی کاشی را می دانید؟

در صورتی که برای این فرآیند از چسب کاشی و سرامیک استفاده می کنید، پیشنهاد ما استفاده از چسب پودری باکیفیت و استاندارد است. چرا که در غیر این صورت امکان نفوذ آب به لایه های زیرین کاشی قدیمی وجود خواهد داشت. هم چنین با توجه به کیفیت بالای این متریال، هزینه ی آن نسبت به ملات سنتی افزایش خواهد داشت. لئوفیکس؛ یکی از برترین برندهای تولید انواع چسب کاشی و سرامیک پودری در ایران، تلاش نموده است تا با حفظ تعادل هزینه ها در بازار رقابتی امروز، شرایطی مناسب را برای مخاطبان گرامی فراهم کند.

لئوفیکس؛ همراه پروژه های ساخت سازه ساختمانی!

برند لئوفیکس، بر مبنای استاندارد های داخلی و بین المللی، به همراهی تیمی از کارشناسان مجرب و با استفاده از خط تولید مدرن، تلاش دارد تا یکی از بهترین انواع چسب کاشی و سرامیک پودری را در اختیار پروژه های ساختمانی قرار دهد. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره به جهت خرید و سفارش کالا دارید؛ می توانید از طریق تلفن های تماس اعلام شده با مشاوران ما در ارتباط باشید.

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.