دفتر مرکزی  79413-021

چسب کاشی و سرامیک ضد آب چیست؟

شرکت لئوفیکس ایران

آیا چسب های کاشی و سرامیک خاصیت ضد آب دارند؟ مهم ترین نکته در هنگام خرید چسب کاشی چیست؟ چرا باید به این نکته توجه کنیم که چسب کاشی بر اساس کدام  استاندارد ها تولید شده باشد؟ یکی از نکات ارزشمند در رابطه با انواع متریال شیمیایی و صنعتی که در فضای ساخت سازه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، خواص و ویژگی های آن ها است. مقاومت پائین یک متریال در برابر عواملی چون نفوذ آب و رطوبت می تواند پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، آسیب های بسیاری را سبب شود. بنابراین تولید کنندگان این دسته از محصولات شیمیایی، تلاش دارند تا خواص بیشتری را برای این نوع متریال مدرن طراحی کنند. اما چسب کاشی و سرامیک ضد آب چیست؟ در ادامه این مقاله با ما در لئوفیکس همراه باشید. 

چرا به چسب کاشی و سرامیک مقاوم در برابر آب نیاز داریم؟

اگر به محیط خانه یا سایر فضاها نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که انواع کاشی و سرامیک در این محیط ها به کار رفته اند. حتما برای شما این سوال پیش آمده است که چرا در برابر رطوبت، یخ زدگی یا حتی آب ناشی از عوامل مختلف، آسیبی به این کاشی ها وارد نمی شود و اصولا  پیوند کاشی و سطح دیواره یا کف پایدار است؟ بسیاری از متریال شیمیایی و صنعتی در برابر عواملی چون آب مقاومت بسیار کمی دارند. بنابراین پیشنهاد می شود تا در محیط مناسب اجرا شوند. اما چرا چسب کاشی و سرامیک در برابر عوامل رطوبتی مقاومت بالایی دارند؟ 

چسب های کاشی و سرامیک از چه ترکیباتی ساخته شده اند ؟

  • در یک حالت کلی، چسب کاشی یک سیمان پرتلند غیر آلی پلیمری است که به کمک مواد شیمیایی و ذرات دانه ای بهبود یافته است. 
  • علاوه بر این ها ماسه ریز نیز در این ترکیب وجود دارد.
  • افزودنی های چسب دار و افزودنی هایی که در نقش اصلاح کننده ظاهر شده اند. 
  • رزین های انعطاف پذیر و پلیمر های هیدروفوبیک هم جهت تامین قدرت چسبندگی به کار گرفته شده اند. 
  • هم چنین ترکیبات کاهنده آب در این ساختار قرار گرفته اند. 

با توجه به ترکیبات این ماده، حضور موادی چون سیمان پرتلند سبب شده است تا این محصول در برابر نفوذ آب مقاومتی انکار نشدنی را تجربه کند. بسیاری از افزودنی ها و ماسه ریز با دانه بندی منظم، در نتیجه ترکیبی مستحکم و غیر قابل نفوذ را ایجاد نموده اند. اصولا هر یک از انواع چسب کاشی و سرامیک بر اساس استاندارد هایی مشخص تولید شده اند. اما باید بدانید که بسیاری از انواع چسب های کاشی در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. 

آیا می توانیم لایه عایق بندی را از ساختار یک ساختمان حذف کنیم؟

دقت کنید که مواد آب گریز کننده ای در ساختار چسب کاشی و سرامیک به کار رفته است که در نتیجه همین نکته، چسب کاشی پس از نصب مستحکم و با ثبات است. در اصطلاح گفته می شود که چسب کاشی ضد آب است. اما این نکته ابدا به معنای امکان حذف نمودن لایه عایق بندی از ساختار ساختمان نخواهد بود. هم چنین دسته ای از انواع چسب های کاشی وجود دارند که بر اساس رزین های اپوکسی تولید شده اند. این دسته از چسب های کاشی نیز مقاومتی ایده آل و کاربردی در برابر نفوذ آب و رطوبت خواهند داشت. علاوه بر آب، این دسته از مواد در برابر مواد قلیایی و اسیدی هم مقاومت بالایی دارند. 

چسب کاشی ضد آب برای کدام محیط مناسب است؟

 

  1.   مناسب برای محیط های متنوع از جمله فضای مربوط به مواد غذایی
  2.   مناسب برای فضای بیمارستان، درمانی، پزشکی و..
  3.   مناسب برای محیط صنعتی مانند کارخانجات و..
  4.   مناسب برای محیط مسکونی و سازگار با تمامی انواع آب و هوا

مهم ترین کاربرد چسب کاشی و سرامیک ضد آب، در محیطی مانند آشپزخانه و یا سرویس های بهداشتی و حمام است. این محیط ها بیش از همه نیاز به مراقبت از متریال در برابر رطوبت و آب را خواهند داشت. 

مزایای استفاده از چسب کاشی در محیط مرطوب چیست؟

  • ثبات خواص شیمیایی چسب کاشی در شرایط جوی متنوع
  • ضد سر خوردن و ایستا
  • ضد ضربه و مقاوم در برابر فشار مکانیکی
  • ضد باکتری، ضد قارچ و متریالی پاکیزه برای محیط زندگی انسان
  • تناسب با گستره ای متنوع از مصالح ساختمانی از جمله بتن، آجر، گچ و…
  • مقرون به صرفه و اقتصادی
  • مناسب برای محیط غرقه در آب مانند انواع استخر، آبنما و..
  • مقاومت در برابر مواد شوینده و بسیاری از مواد شیمیایی موجود در محیط مسکونی و محیط صنعتی
  • چسبندگی بسیار قدرتمند
  • قدرت کششی موثر 

امکان استفاده از چسب پودری و چسب خمیری کاشی و سرامیک لئوفیکس در محیط داخلی و فضای بیرونی برای مخاطبان گرامی فراهم شده است. در صورت نیاز، با شماره های تماس اعلام شده ارتباط برقرار کنید و یا از شیوه های آنلاین اقدام کنید.

کاربرد های چسب کاشی مقاوم در برابر رطوبت:

  • نصب انواع کاشی، سرامیک و موزائیک پرسلانی در فضای باز ساختمانی مانند تراس، بام و روف گاردن
  • نصب انواع تایل های کاشی و سرامیک در نمای ساختمان
  • نصب کاشی در دیواره و کف استخر
  • نصب کاشی در محیط داخلی با کاربری های متنوع 
  • نصب تایل های کاشی در کف و دیواره محیط داخلی

مهم ترین نکته در هنگام خرید چسب کاشی و سرامیک، انتخاب محصولی متناسب با نیاز افراد است. برند های تولید کننده انواع چسب کاشی و سرامیک، تلاش دارند تا محصولاتی با کاربرد های انبوه را تولید نموده و در دسترس مخاطبان قرار دهند. اما آنچه اهمیت بسیار بالایی دارد، به کار گیری متریال مناسب در مکان مناسب است.  

 

لئوفیکس؛ ارائه دهنده برترین انواع چسب کاشی و سرامیک

تمرکز کارشناسان ما بر ارائه خدماتی منحصر، تولید محصولاتی بی نظیر و قیمت های رقابتی است. با تکیه بر دانش مهندسان تلاش داریم تا محصولاتی مطلوب برای بازار های داخلی را تولید کنید. رقابت برند لئوفیکس، با خود و در راستای بهبود کیفیت بنا شده است. امکان دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز برای مخاطبان گرامی فراهم شده است. برای استعلام قیمت فوری و اطلاع از چگونگی سفارش و خرید محصولات، همین حالا با کارشناسان ماتماس بگیرید. 

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.