دفتر مرکزی  79413-021

اختلاط چسب کاشی پودری با سیمان و پودرسنگ

شرکت لئوفیکس ایران

یکی از نقاط اشتراک تمامی پیمانکاران و سرپرستان پروژه های ساختمانی، تلاش برای کاهش دادن هزینه ها خواهد بود. در حین ساخت و توسعه انواع سازه های ساختمانی، این نکته اهمیت بالایی دارد که هزینه های جاری تا جای ممکن به صرفه باشند. بنابراین پیمانکاران در خرید انواع متریال و مصالح ساختمانی وسواس بسیاری به خرج می دهند. گاهی این وسواس در کاهش هزینه ها، آن ها را به سوی دیگری نیز پیش خواهد برد. برای نمونه ترکیب و اختلاط برخی از مواد افزودنی با مواد خام اصلی که البته ممکن است در بعضی موارد کار اشتباهی نباشد. اما برخی از مواد مانند چسب کاشی، که عامل اصلی در نصب اسلب های کاشی است چطور؟ آیا این امکان وجود دارد که چسب کاشی و سرامیک را با استفاده از مواد افزودنی استفاده کنیم؟ آیا امکان اختلاط چسب کاشی پودری با سیمان و پودرسنگ وجود دارد؟ بسیاری از افراد این سوال را پرسیده اند و یا در مقطعی خاص با آن روبرو خواهند شد. در ادامه با ما در لئوفیکس همراه باشید.

چسب های کاشی و سرامیک بر چه پایه ایی ساخته شده اند؟

چسب کاشی و سرامیک بر پایه فرمولاسیون ویژه و مشخصی تولید می شود. این محصول توسط متخصصان و محققانی در سطح علمی بالا به دست آمده است. بنابراین باید این نکته را در نظر بگیریم که این محصول از لحاظ شیمیایی یک ترکیب پایدار و منحصر دارد. این محصول بر اساس مواد آلی مناسب، پلیمر های هیدروفوبیک و مواد شیمیایی خاصی به جهت بهبود چسبندگی تولید شده است. برای نمونه از پودر های آلی سیمان و یا رزین های انعطاف پذیر در انواع چسب کاشی استفاده شده است. افزودنی های خاصی برای تقویت ساختار، کاهش جذب آب و افزایش مقاومت این محصول در مقابل رطوبت به کار رفته است. در یک حالت کلی، چسب های کاشی و سرامیک بر پایه ترکیبات آزمایشگاهی و شیمیایی دقیق طراحی شده اند.

ترکیب پودر و سنگ و سیمان با چسب های کاشی و سرامیک تاثیر بر عملکرد آن

و اکنون سوالی که بسیاری از افراد در انتظار پاسخ آن هستند. آیا می توانیم به عنوان فیلر یا پر کننده از انواع افزودنی ها مانند سیمان استفاده کنیم؟ بسیاری می گویند سیمان خود عاملی برای چسبندگی در سازه های ساختمانی است. بنابراین به این وسیله چسب کاشی چسبندگی بهتری خواهد داشت. اما این افراد به این نکته دقت ندارند که ترکیب چسب کاشی و سرامیک بر اساس استاندارد هایی علمی  تعیین شده است. امکان تغییر ساختار این ماده وجود ندارد. بنابراین پس از آن که به جهت کاهش هزینه ها و افزایش بازده چسب کاشی آن را با انواع افزودنی ها ترکیب نمودید، انتظار استحکام و مقاومت عالی را نداشته باشید. در کارگاه ها و در هنگام میکس نمودن چسب کاشی پودری با آب، برای افزایش میزان چسب، ممکن است از پودر سنگ و یا سیمان استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم مطلقا به سراغ چنین ایده هایی نروید. تیم های تحقیق و توسعه این فرآیند را کاملا در نموده اند. آیا سوالی در خصوص انواع چسب کاشی دارید و یا قصد خرید و سفارش چسب کاشی را دارید؟ با مشاوران ما در لئوفیکس همراه باشید.

افزودن افزودنی های دیگر به چسب های کاشی و سرامیک

آیا افزودنی های دیگر را می توان به این محصول اضافه نمود؟ فرض کنید به یک ظرف خورشت قیمه، 2 لیوان آب اضافه کرده ایم. شاید در نگاه ما تغییری ایجاد نشده باشد. اما تنها 2 لیوان آب، تمام شاخصه هایی که این ماده را مبدل به خورشت قیمه نموده است از بین خواهد برد. مزه، عطر، خاصیت و تمامی ساختار تغییر کرده است. بنابراین اگر تلاش دارید تا یک پروژه ایده آل را تحویل دهید و کیفیت اصلی متریال چسب کاشی پودری را حفظ کنید، هیچ گونه افزودنی را در هنگام میکس به آن اضافه نکنید. دقت کنید که افرادی می پرسند برخی از متریال که خاصیت چسبندگی دارند، مانند ماسه سیمان و یا…چطور؟ دقت کنید که در این ترکیب خاص، تمام وظیفه چسبندگی بر عهده سیمان نیست. چسب کاشی بر پایه پلیمر است بنابراین هیچ نوع ماده با خاصیت چسبندگی استفاده نکنید.

افزودن چسب بتن به چسب های کاشی و سرامیک امکان پذیر است ؟

تیم متخصصان لئوفیکس، پیشنهاد می کنند ابدا چنین فعالیتی را انجام ندهید. اما چرا؟ فراموش نکنید که برای تولید یک محصول شیمیایی خاص مانند چسب کاشی پودری، روند پیچیده ای از تحقیق، آزمایش، تست و تولید طی شده است. کیفیت این محصول با این المان های مشخص، در شرایط مختلف دمایی سنجش شده است. این فرمول به سادگی قابل تغییر نیست. روند استاندارد چسب کاشی و محاسبات آن به این شیوه تغییر خواهد نمود. باید بدانید که چسب های پودری با رده c2، با استفاده از انواع پلیمر تولید شده اند. رزین های پلیمر، عاملی برای بهبود و افزایش میزان چسبندگی هستند. دقت کنید که میزان مصرف پلیمر در هر کیلوگرم کاملا محاسبه شده است. تصور کنید که در همان میزان مشخص، بیش از حد مجاز از یکی از ترکیبات استفاده شود. برای نمونه از چسب بتن که نوعی رزین است در کارگاه به عنوان فیلر استفاده کنیم. آیا این محصول نهایی همان مخلوط مشخص خواهد بود؟ وزن مشخصی از چسب پودری دارای پتانسیلی مشخص برای استفاده از رزین خواهد بود. و امکان استفاده بیش از آن وجود نخواهد داشت.

تاثیر پلیمر ها در ترکیب چسب های کاشی و سرامیک پودری

چرا در تولید چسب های کاشی و سرامیک از پلیمر استفاده می شود؟ پلیمر ها در واقع رزین های آکریلیک هستند. این ترکیب بیش از هر چیزی به دلیل افزایش چسبندگی و بهبود آن استفاده می شود. پلیمر سبب می شود تا از چسب کاشی پودری بتوان در سطوح داخلی و خارجی استفاده نمود. این ماده یکی از اساسی ترین عناصر در ساختار چسب کاشی است. این ماده در ترکیب شیمیایی چسب کاشی پودری، سبب شده است تا چسب پس از خشک شدن در برابر آب و البته رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. شما مخاطبان گرامی می توانید برای دریافت و استعلام قیمت فوری انواع چسب کاشی؛ همین حالا با مشاوران ما در تماس باشید. مشاوران متخصص لئوفیکس، آماده ی ارائه تمامی اطلاعات، در خصوص سفارش و فروش چسب کاشی پودری خواهند بود.

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.