دفتر مرکزی  79413-021

چسب کاشی پودری چیست؟ مزایا و معایب

شرکت لئوفیکس ایران

آیا صنایع تولیدات ساختمانی در جهان امروز با گذشته مشابه هستند؟ آنچه امروز بر تمامی تولیدات این بستر تسلط یافته است، شاخصه ها و استاندارد هایی هستند که بر اساس الگوهای دقیق علمی و مهندسی شده طراحی شده اند. در صنعت گسترده و پیشرفته تولید چسب های کاشی و سرامیک نیز می توان تاثیر بسزای این محاسبات دقیق و آزمایشات علمی را مشاهده نمود. هر یک از این محصولات پیش از تولید انبوه به طور دقیق در محیط آزمایشگاهی بررسی می شوند و تحت عوامل مختلفی مانند فشار مکانیکی و کششی قرار می گیرند. همین آزمایشات سبب شده اند تا محصولاتی ایده آل برای کاربرد هایی متنوع تولید شوند. برای نمونه چسب کاشی و سرامیک پودری یکی از محصولات پرمصرف و کاربردی در گستره ای از پروژه های ساختمانی به شمار می آید. اما آیا می دانید چسب کاشی پودری چیست؟ در ادامه این مقاله با ما در لئوفیکس همراه باشید.

چسب کاشی پودری، محصولی کاربردی!

مهم ترین انواع چسب کاشی و سرامیک؛ چسب های پودری و چسب های خمیری هستند. چسب پودری، به صورت بسته بندی هایی وجود دارد که پودر چسب آماده مصرف در آن ها قرار گرفته اند. این محصول ممکن است در بسته بندی هایی 5 کیلویی و یا بیشتر وجود داشته باشند. اصولا برای هر متر مربع حدود 3 کیلو گرم چسب پودری نیاز داریم. این محصول بر اساس یک ترکیب دقیق و مهندسی شده تولید شده است و همه آنچه را که نیاز دارد در این محصول پودری قرار گرفته است. این محصول که به عنوان پر مصرف ترین نوع چسب کاشی و سرامیک شناخته می شود، باید پیش از مصرف با مقداری مشخص آب مخلوط شود.

استفاده از چسب های پودری

پیش از آن که به مرحله اعمال چسب و اجرای کاشیکاری برسیم، باید چسب پودری را بر مبنای فرمولی که بر روی بسته بندی چاپ شده است با آب ترکیب کنیم. دقت کنید که اضافه کردن مقدار بیشتر و یا کمتر آب می تواند محصولی متفاوت و غیر قابل انتظار را تولید کند. چسب پودری بر اساس استاندارد های داخلی و بین المللی، دارای ترکیبات کاهنده آب است. بنابراین مقدار مشخصی از آب را با مقدار مشخصی از پودر چسب در میکسر قرار دهید. این فرآیند باید دقیقا بر اساس راهنمای استفاده از چسب باشد.

مهم ترین مزایای چسب پودری چیست؟

✔️ مقاومت چسبندگی کششی ایده آل

✔️ زمان باز از 15 تا بیش از 30 دقیقه(حداکثر زمان بین اعمال چسب و نصب کاشی)

✔️ مقاومت فشاری ایده آل

✔️ کار پذیری و ماله کشی بسیار مناسب

✔️ بالاترین میزان چسبندگی

✔️ انعطاف پذیری بالا پس از خشک شدن

✔️ مناسب برای محیط دارای رطوبت بالا

✔️ سرعت نصب و اجرای بسیار بالا

✔️ مناسب برای تایل های کاشی در تمامی ابعاد

تولید چسب کاشی و سرامیک پودری، یکی از مهم ترین تولیدات در صنایع ساختمانی مدرن به شمار می آید. در نهایت، این محصول ثبات کاشی و سرامیک بر بستر دیواره و یا کف را به ارمغان می آورد. از سوی دیگر پایداری در خواص فیزیکی و شیمیایی این محصول و مقاومت بالاتر از تمامی انواع ملات سنتی و سیمانی سبب محبوبیت آن شده است.

شرایط استفاده از چسب کاشی و سرامیک پودری:

  1. نخستین گام زیر سازی و آماده نمودن سطح است.
  2. برای این کار معمولا با استفاده از پرایمر، سطح را از آلاینده ها پاک می کنند.
  3. دقت کنید که هیچ گونه مواد چرب بر سطح نباشد و سطح کف یا دیواره کاملا صاف و یکنواخت باشد.
  4. اگر سطح دارای مواد قیری، آسفالت و یا کاغذ دیواری است، آن ها را برداشته و سطح را برای نصب کاشی آماده سازید.
  5. اصولا سطح را برای اعمال چسب کاشی و سرامیک زبر می سازند تا چسب به گونه ای بهتر بر بستر قرار گیرد.

چسب کاشی و سرامیک پودری برای کدام محیط مناسب است؟

از این نوع چسب کاشی می توان در انواع محیط بیرونی و محیط داخلی استفاده نمود. محیط بیرونی ممکن است تحت تاثیر باران های شدید و یا نور آفتاب قرار گیرد. می توان با خیال آسوده از ثبات تایل ها از این محصول استفاده نمود. چسب پودری برای استفاده در محیط مسکونی و قسمت های مختلف مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام مناسب است. همچنین برای کاشی های بین کابینتی از چسب کاشی پودری استفاده می شود. علاوه بر این در محیط صنعتی، تولیدی،فضای مرتبط با مواد غذایی، دارویی، آزمایشگاهی و…می توان از این محصول استفاده نمود. در نقاط مختلف با شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت متنوع نیز می توان از چسب کاشی و سرامیک پودری استفاده نمود.

چسب های پودری را بهتر بشناسیم!

◽ این محصولات بر پایه سیمان بهبود یافته با پلیمر تولید می شوند

◽ پس از خشک شدن در برابر رطوبت محیط مقاومت بالایی دارد

◽ آب بندی سطوح و پیوند مستحکم بین کاشی و سطح را ایجاد می کند

◽ مناسب برای نصب انواع کاشی، سنگ طبیعی، سنگ مصنوعی، سرامیک پرسلانی و..

◽ مناسب برای اجرای تایل بر روی سطوح آجری، سنگ، گچ، کاشی و..

به این نکته نیز توجه کنید که اعمال این نوع متریال بر روی سطح گچی ممکن است چندان مناسب نباشد. بنابراین برای نصب کاشی و سرامیک بر روی سطح گچی، حتما پیش از اقدام از مشاوره تخصصی برند مورد نظر خود استفاده کنید. برند لئوفیکس، تولید کننده بهترین چسب کاشی و سرامیک پودری بر اساس بروز ترین الگوریتم های تولیدی، خدمات مشاوره رایگان را برای شما عزیزان فراهم نموده است.  

معایب استفاده از چسب کاشی پودری!

شاید مهم ترین نکته درباره معایب این محصول، هزینه ی بالاتر در برابر سایر ملات سنتی است. اما با توجه به کیفیت بالا و خواص منحصر آن، می توان این هزینه را توجیه نمود. در حال حاضر بهترین پیشنهاد متخصصان اروپایی نیز استفاده از چسب کاشی و سرامیک پودری است.

لئوفیکس؛ تولید کننده چسب پودری بر اساس متود های نوین

برند لئوفیکس، با در دست داشتن نیروی مجرب، متخصصان صنعت تولید کاشی و مهندسان این حوزه؛ تلاش دارد تا خدماتی را  بر اساس دانش تخصصی به مخاطبان گرامی ارائه دهد. ارائه راهکار های مناسب در هنگام خرید، مشاوره جامع و خدمات فروش را می توانید به شیوه ای منحصر از ما دریافت کنید. همچنین برای استعلام فوری قیمت و دسترسی به شرایط سفارش محصول، می توانید از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.