دفتر مرکزی  79413-021

بازسازی ساختمان؛ مهم ترین عناصر را بشناسید!

شرکت لئوفیکس ایران
یکی از جذاب ترین فرایند های معماری و عمران، بازسازی محیط داخلی و فضای بیرونی ساختمان است. آیا محیط زندگی شما کمی فرسوده شده و دیگر بر اساس الگوهای مد روز نیست؟ چگونه میتوان بدون تعویض یک محیط آن را بر اساس شاخصه های ذهنی خود طراحی نمود؟ پس از گذشت یک دهه یا بیشتر، ممکن است متوجه شوید که متریال، مواد و مصالحی که در ساخت سازه استفاده شده اند دیگر باب تمایلات و علایق شما نیستند. در این زمان، برای بهبود فضا و تغییر دکوراسیون داخلی، می توان از بازسازی و نوسازی استفاده نمود. اما بهترین ایده ها برای بازسازی یک محیط کدامند؟ پیشنهاد مهندسان معمار و طراحان داخلی چیست؟ بهترین سبک های طراحی داخلی را می شناسید؟ بهترین ایده برای ایجاد تحول در کفپوش ها و دیوار پوش ها و یا پوشش سطوح مختلف چیست؟ در این مقاله با ما در لئوفیکس همراه باشید تا به معرفی ایده هایی برای بازسازی خانه و متریال مدرنی که این روز ها مورد استفاده قرار می گیرند بپردازیم.

بازسازی و نوسازی ساختمان

در این پروسه جذاب، سعی داریم تا المان ها، دیزاین، طراحی های داخلی، چیدمان و متریال مورد استفاده را تغییر دهیم. بازسازی گاهی به معنای جایگزینی و گاه به معنای بهبود خواهد بود. برای نمونه در جایگزینی ممکن است یکی از عناصر داخلی را به طور کامل با مورد دیگری جایگزین کنیم و یا آن که عنصری مانند نورپردازی را با اضافه نمودن ابزار های تازه بهبود ببخشیم. بنابراین ابتدا باید نیاز های خود را بشناسیم و بر این مبنا هزینه ی مورد نیاز خود را به طور دقیق بشناسیم. بهترین راه حل برای نوسازی یک ساختمان، استفاده از راهکار های به صرفه  و ایده آل از جنبه های متفاوت است. در ادامه به بررسی ایده های محبوب و پرکاربرد خواهیم پرداخت. 

1. کفپوش، موثر ترین عامل در بازسازی محیط داخلی

اهمیت کفپوش در یک محیط داخلی بسیار زیاد است. این عنصر یکی از اصلی ترین عواملی است که احساس افراد نسبت به یک محیط را شکل میدهد. انتخاب کفپوش اهمیت بالایی در تمامی انواع سبک های معماری داخلی دارد. ایمنی، مقاومت کفپوش در برابر تردد و فشار مکانیکی و حفظ گرما از عواملی هستند که باید در متریال انتخابی شما وجود داشته باشند. بنابراین ابتدا هزینه کافی را در نظر بگیرید و سپس بهترین راهکار را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم متریالی را برای کف انتخاب کنید که به راحتی نصب شود، زمان کمی برای پروسه نصب را نیاز داشته باشد، تنوع طرح و رنگ کافی داشته باشد و برای محیط جغرافیایی مورد نظر شما مناسب باشد. 

بهترین ایده برای بازسازی کف محیط چیست؟

بسیاری از کارشناسان بازسازی کفپوش، متریال کاشی و سرامیک را بهترین ایده می دانند. چرا که زیبایی، مقاومت، تناسب با محیط داخلی و تنوع بالای این متریال برای مهندسان و البته برای مخاطبان اهمیت بالایی دارد. تاثیری که یک کفپوش مناسب در یک خانه، یک دفتر اداری، محیط تجاری یا یک کافه ایجاد می کند شبیه به هیچ المانی دیگری نخواهد بود. کاشی وسرامیک امروز به شیوه های مدرن، بر اساس ساختار های علمی و دانش بنیان تولید می شوند. اما نکته بسیار ارزشمند در هنگام استفاده از کفپوش های سرامیکی، انتخاب راه حل ایده آل در هنگام نصب کاشی و سرامیک است. آیا می دانید بهترین متریال برای نصب کاشی و اجرای انواع سرامیک چیست؟ 

چسب کاشی و سرامیک، بهترین ایده برای نصب کفپوش سرامیکی

این محصول در حدود 70 سال پیش برای نخستین بار در کشور آمریکا اختراع شده است تا جایگزینی مدرن و کاربردی برای ملات کلاسیک و متریال سنتی باشد. این محصول بر مبنای پلیمرهای پودری و افزودنی های شیمیایی و معدنی تولید شده است. قدرت بالا در چسبندگی، ویژگی های خاص، پایداری و ثبات خواص چسب های کاشی و سرامیک نکته ای بسیار جذاب برای مهندسان و طراحان داخلی به شمار می رود. کفپوش سرامیکی نیاز به متریالی ایده آل برای نصب دارد تا در شرایط متنوع آب و هوایی و دمایی، مقاومتی کافی داشته باشد. این محصول قابلیت استفاده در تمامی قسمت های خانه و انواع محیط را دارد. 

2. دیوارپوش، سبک های متنوع را بشناسید!

دیوار های محیط زندگی شما از چه نوعی هستند؟ کناف، سنگ، آجر یا رنگ روغن؟ اصولا دیوار پوش ها، بیش از همه عناصر معماری داخلی با سبک محیط و چیدمان تناسب دارند. بنابراین برای تعویض و یا تغییر دیوارپوش باید دقت بسیاری در متریال، رنگ و طرح آن داشته باشید. 

انواع راهکار ها برای بازسازی دیوار:

  • دیوار پوش آجری
  • دیوار پوش کاغذی
  • دیوار پوش ترمووود
  • دیوار پوش با پتینه کاری
  • دیوار پوش سرامیکی 
  • دیوار پوش بتنی 
  • دیوار پوش پی وی سی
  • دیوار پوش سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

نکته بسیار مهم در تعیین هزینه های مربوط به دیوارپوش، انتخاب متریال مناسب برای نصب است. برای نمونه چسب کاشی و سرامیک که پیش از این معرفی نمودیم، قابلیت نصب انواع سنگ طبیعی، موزاییک پرسلانی، سنگ مصنوعی، کاشی و…را خواهد داشت. 

نوسازی و بازسازی آشپزخانه!

◽ در گام نخست می توانید کابینت ها را تعویض کنید و از سبک های مدرن طراحی کابینت استفاده کنید. برای نمونه کابینت هایی در سبک مینیمال، نئوکلاسیک، کلاسیک و …را بررسی کنید. 

◽ کاشی های بین کابینتی را تغییر دهید و از تایل های شیشه ای و یا کاشی هایی در ابعاد کوچک استفاده کنید. برای این فرایند می توانید از چسب کاشی و سرامیک استفاده کنید چرا که قابلیت نصب انواع تایل شیشه ای و…را خواهد داشت. 

◽ در گام بعدی می توانید برای سطح کانتر و پیشخوان از سنگ طبیعی و مصنوعی مانند مرمر، گرانیت، کورین و کوارتز استفاده کنید. 

◽ هم چنین برای سطوح و یا طراحی داخلی می توانید از انواع چوب و فراورده های آن بهره گیرید. 

◽ فضایی فارغ از شلوغی را ایجاد کنید و از وسایلی که باطل و بیهوده هستند در مقابل چشم استفاده نکنید. 

مهم ترین نکته را فراموش نکنید!

همواره تاکید کارشناسان بازسازی و نوسازی، استفاده از ابزار و متریالی است که علاوه بر ایمن بودن، دارای نشان های استاندارد و شاخص های فنی باشند. برای نمونه در صورتی که تمایل به خرید چسب کاشی و سرامیک دارید، از برند های معتبر بهره گیرید. چرا که ایمنی محیط و متریال اهمیت بسیار بالایی دارند. 

لئوفیکس، تولید کننده مدرن ترین چسب کاشی!

همواره تاکید کارشناسان بازسازی و نوسازی، استفاده از ابزار و متریالی است که علاوه بر ایمن بودن، دارای نشان های استاندارد و شاخص های فنی باشند. برای نمونه در صورتی که تمایل به خرید چسب کاشی و سرامیک دارید، از برند های معتبر بهره گیرید. چرا که ایمنی محیط و متریال اهمیت بسیار بالایی دارند. 

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.