دفتر مرکزی  79413-021

تفاوت سرامیک پرسلان با کاشی

شرکت لئوفیکس ایران
طیف گسترده ای از انواع کاشی و سرامیک در بازار امروز دکوراسیون داخلی و بیرونی محیط وجود دارند. گاهی تشخیص یک نوع سرامیک از نوع دیگر دشوار است. در حالی که امروز از عبارت های پرسلان، موزائیک و کاشی اغلب به جای یکدیگر و به اشتباه استفاده می شود. امروزه می توانیم شاهد تولید محصولاتی نوین در خانواده تایل های سرامیک و کاشی باشیم. برای نمونه کاشی به عنوان محصولی پرکاربرد در برابر محصولی مانند سرامیک پرسلان قرار دارد. چگونه می توان تفاوت سرامیک پرسلان با کاشی را تشخیص داد؟ تفاوت ها و شباهت های این دو کدامند؟ سعی داریم به طور تخصصی، کاربرد ها و ویژگی های هر یک را شرح دهیم. در صنعت سازه های ساختمانی مدرن، هر محصولی متناسب با ساختار خود در کاربرد های ویژه ای به کار برده می شود. بنابراین از نظر هزینه ها، نحوه نصب، متریال و تناسب با اهداف سازنده؛ هر یک محصولی متفاوت خواهند بود. در ادامه به بررسی تفاوت های سرامیک پرسلان با کاشی خواهیم پرداخت.

کاشی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از جذاب ترین متریال ساختمانی که به عنوان دیوار پوش مورد استفاده قرار می گیرد، کاشی است. کاشی ها اصولا در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب هستند و در دمای هزار درجه سانتی گراد و یا بیش تر تولید شده اند. نخستین بار در طول تاریخ، تمدن های باستانی مانند مصر، آشور و بابل اقدام به ساخت کاشی ها در کوره ها نموده اند. انواع کاشی از مواد متبلور و متخلخل ساخته شده اند. کاشی ها اصولا در محیط داخلی مقاومت بالاتری دارند و اغلب به عنوان کف پوش به کار نمی روند. واژه کاشی از نام شهر کاشان بر گرفته شده است و محصولی پرکاربرد در مرحله نازک کاری به شمار می آید.

مواد اولیه تولید کاشی چیست؟

◽ رس
◽ فلدسپات
◽ سیلیس
◽ کائولین
◽ کربنات باریم
◽ سیلیکات و سدیم
◽ رنگدانه ها و…
تولید کاشی در جهان، یکی از بزرگ ترین صنایع ساختمانی به شمار می آید. امروز با بهبود استاندارد ها و به کار گیری شاخصه های فنی، در تولید و نصب کاشی روش هایی نوین و به روز مورد استفاده قرار می گیرند که بازده پروسه را افزایش داده اند. برند لئوفیکس، تولید کننده انواع چسب کاشی و سرامیک در سراسر ایران است که خدمات مشاوره رایگان را برای مخاطبان گرامی فراهم نموده است.

پرسلان چیست و مهم ترین ویژگی های آن کدامند؟

پرسلان یا موزائیک پرسلانی، یکی از تازه ترین نمونه های متریال ساختمانی است. انواع کاشی و موزائیک برای به کار گیری در محیط داخلی و محیط بیرونی وجود دارند که می توان در کف و دیواره استفاده نمود. اما پرسلان، گزینه ای به نسبت ایده آل تر برای به کارگیری در شرایط آب و هوایی دشوار، گرما و سرمای شدید و رطوبت بالا است. مقاومت بسیار بالای این متریال در برابر فشار و ضربات متداوم، می تواند سبب شود تا انتخابی جذاب و مستحکم باشد. مهم ترین نکته در زمینه این محصول، به کارگیری در کف پوش و دیوار پوش نمای بیرون ساختمان است. بنابراین این متریال گزینه ای مناسب برای فضای باز است و استحکام کافی را خواهد داشت. این محصول به گونه ای طراحی شده است تا قابلیت نصب و اجرا به وسیله چسب کاشی و سرامیک را داشته باشد. پرسلان از موادی چون گرانیت، سیلیس، فلدسپات و خاک رس تولید شده است.

کاربرد های سرامیک پرسلانی چیست؟

◽ کف پوش پارکینگ و حیاط
◽ کف پوش محیط داخلی
◽ نمای بیرونی ساختمان
◽ نما و کفپوش تراس
◽ نما و کفپوش روف گاردن

تفاوت سرامیک پرسلانی و کاشی در ظاهر چیست؟

یکی از عوامل و تفاوت های ترغیب کننده این دو متریال، تنوع ظاهری است. سرامیک پرسلانی محصولی به نسبت گران قیمت تر و متنوع تر در طراحی ظاهری است. نقش و نگار ها و رنگ های بسیار زیبای این محصول سبب شده است تا مخاطبان بسیاری داشته باشد. گرچه به نظر می رسد سرامیک پرسلانی انتخاب مناسبی برای متراژ بالا و پروژه های بسیار بزرگ نباشد. اصولا قسمت های کمی از نمای بیرونی را به وسیله اسلب پرسلانی پوشش می دهند.

بهترین متریال برای نصب اسلب پرسلانی و کاشی!

به گفته متخصصان و کارشناسان صنعتی، بهترین متریال نوین با راندمان بالا و کیفیت مناسب، چسب کاشی وسرامیک است. با توجه به آن که هر یک از متریال کاشی وسرامیک ویژگی ها و میزان جذب آب متنوعی را دارند؛ بهتر است تا با دریافت مشاوره تخصصی بهترین ماده را برای چسباندن تایل های کاشی و سرامیک انتخاب کنید. بهترین چسب کاشی و سرامیک، چسبی است که ساختار استاندارد داشته باشد. امروزه برند های داخلی تلاش دارند تا محصولاتی جذاب و به صرفه را برای مصارف ساختمانی تولید کنند.

مهم ترین تفاوت های اسلب پرسلانی و کاشی چیست؟

✔️ قیمت سرامیک پرسلانی در برابر کاشی بالاتر است
✔️ نصب سرامیک های پرسلانی نیاز به تجهیزات تخصصی و ابزار دقیق دارد
✔️ به دلیل وزن بالای سرامیک پرسلانی، فرآیند حمل و جا به جایی آن بسیار حساس است
✔️ قدرت جذب آب پرسلان بسیار کم تر از انواع کاشی و موزائیک است
✔️ هزینه نگهداری از سرامیک پرسلانی بسیار کمتر از کاشی و سرامیک معمولی است
مهم ترین نکته در شرح تفاوت های کاشی معمولی در برابر پرسلان؛ فرآیند نصب آنان است. برای نصب هر یک از انواع تایل های کاشی و پرسلان، این امکان وجود دارد تا از چسب کاشی و سرامیک استفاده کنیم. اما چسب کاشی و سرامیک چیست و مزایای استفاده از آن کدامند؟

چسب کاشی و سرامیک؛ متناسب با کاشی یا پرسلان

پس از آن که تفاوت های کاشی معمولی و اسلب های پرسلانی را دانستیم، به مرحله نصب و متریال مورد نیاز برای اجرای آن ها بر سطح می رسیم. چسب کاشی و سرامیک، متریالی طراحی شده به وسیله مواد طبیعی و شیمیایی است. این ماده را جایگزینی نوین برای ملات سنتی نصب سرامیک بر سطح دیوار و کف محیط می شناسیم. این ماده ساختاری مقاوم در برابر آب و رطوبت دارد و استحکامی ایده آل در برابر نیروهای مکانیکی و شیمیایی را ارائه خواهد داد.

لئوفیکس، تولید کننده برترین چسب کاشی و سرامیک

برند لئوفیکس، تولید کننده انواع چسب کاشی و سرامیک پودری بر مبنای شاخصه های نوین و با استفاده از تجهیزات و خط تولید مدرن است. در صورتی که برای خرید و سفارش انواع چسب کاشی نیاز به مشاوره تلفنی دارید، می توانید از طریق تلفن های تماس با مشاوران ماهر ما در ارتباط باشید.

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.