دفتر مرکزی  79413-021

همه چیز درباره پودر بندکشی!

شرکت لئوفیکس ایران

در فرایند کاشیکاری، زمانی می رسد که همه ی اسلب ها در محیط مناسب خود قرار گرفته اند. اما در این زمان، نیاز به یک ماده مناسب برای یکنواخت نمودن سطح کاشی ها و درز بین آن ها احساس می شود. در این زمان است که کاربرد های پودر بندکشی ارزشمند می شوند. پودر بندکشی چیست؟ این ماده از چه ترکیبات شیمیایی تولید شده است؟ این ماده تنوع بالایی دارد که هر یک برای نوع خاصی از کاشی مورد استفاده قرار می گیرند. این ماده به عنوان خمیر درز گیری نیز شناخته می شود. برند های تولید کننده چسب کاشی و سرامیک، اغلب این ماده را نیز در کنار محصولات خود تولید می کنند.  بندکشی، اهمیت بالایی برای محیط های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی دارد. در ادامه این مقاله با ما در لئوفیکس همراه باشید. 

بندکشی چیست؟

فرایند بندکشی، عملی تکمیلی در پروسه ساخت سازه است. پس از اجرای نمای ساختمان، اجرای دیوار پوش و یا کفپوش ها با استفاده از آجر، سنگ و یا کاشی، متوجه خواهید شد که فضای بین اسلب های سنگ و یا تایل های کاشی خالی باقی مانده است. این فضا می تواند محیطی برای نفوذ رطوبت و کاهش میزان مقاومت متریال پیوند دهنده باشد. بنابراین اهمیت بالایی دارد که برای درز گیری از متریال مناسب استفاده کنیم. این روز ها با بهبود الگوهای تولید مواد شیمیایی، شاهد استفاده از موادی متناسب با انواع متریال از جمله سنگ، کاشی و سرامیک هستیم. برای نمونه پودر بندکشی مناسب برای انواع کاشی باید دارای ویژگی های خاصی باشد و بر اساس استاندارد های داخلی و بین المللی تولید شده باشد. 

چرا به پودر بندکشی نیاز داریم؟

با توجه به طرح و نقش و نگار حک شده در سطح کاشی و سرامیک گاهی نیاز به بندکشی خواهیم داشت. چرا که این طرح ها باید به هم متصل شوند و سطح یکپارچه ای را ایجاد کنند. 

برای محیطی مانند سرویس بهداشتی و حمام، بندکشی می تواند عاملی برای مقاومت در برابر عامل رطوبت باشد. 

پودر بندکشی از چه مواد و ترکیباتی تشکیل شده است؟

    •  افزودنی های شیمیایی مجاز و دارای خواص بهبود دهنده
    • پلیمر های پودری
    • غلیظ کننده 
    • سیمان پرتلند
    • سنگدانه ها

    برند های ایرانی و بین المللی در حال تلاش برای تولید فراورده های شیمیایی بر مبنای استاندارد های سازگار با محیط زیست و موثر در بهبود کیفیت یک سازه هستند. آیا نیاز به دریافت مشاوره برای آگاهی از اطلاعات بیشتر دارید؟ همین امروز از برند لئوفیکس مشاوره رایگان دریافت کنید. 

آیا پودر بندکشی رنگی وجود دارد؟

به کاشی کاری محیط های مختلف نگاهی بیاندازید. حتما متوجه خواهید شد که بیشترین رنگ به کار رفته در این محیط ها سفید است. اما اگر دقت کنید حتما طیف گسترده ای از رنگ ها را خواهید دید. چرا که برند های تولید کننده پودر بندکشی برای بهبود دکوراسیون داخلی و تناسب رنگ کاشی ها با پودر بندکشی، تلاش نموده اند تا پودر های رنگی را در دسترس مخاطب قرار دهند. 

مهم ترین انواع پودر بندکشی کدام است؟

  1. پودر بندکشی آنتی باکتریال
  2. پودر بندکشی ضد آب
  3. پودر بندکشی نانو پلیمر
  4. پودر سیمان سفید و سنگ
  5. پودر بندکشی رنگی
  6. پودر بندکشی اسیدی
  7. پودر بندکشی آجر
  8. پودر بندکشی کاشی و سرامیک

ویژگی های پودر بندکشی ایده آل:

    • مقاوم در برابر انواع باکتری، ریز ارگانیسم، رشد قارچ و…
    • مستحکم در برابر ترک خوردگی و شکستگی
    • مقاوم به نور و حرارت
    • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مختلف
    • تناسب با انواع محیط مسکونی، صنعتی و…
    • تناسب با شرایط آب و هوایی مختلف 
    • سهولت در اجرا و بکارگیری
    • سرعت مناسب در خشک شدن
    • عدم انقباض و انبساط

    پودر بندکشی مناسب و ایده آل، در برابر شرایط مختلف و تغییرات دمایی مقاومت مناسبی دارد. آیا نیاز به سفارش و خرید پودر بندکشی دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و جامع لئوفیکس استفاده کنید. 

آماده نمودن پودر بندکشی برای مصرف!

  1. انواع پودر بندکشی دارای راهنمای استفاده منحصر به خود هستند. ابتدا آن را مطالعه کنید. 
  2. یک ظرف مناسب پلاستیکی تهیه نموده و در شرایط دمایی مناسب اقدام به تهیه پودر بندکشی نمائید. 
  3. ابتدا بر اساس دستورالعمل مصرف، میزان مشخص از آب را در ظرف اضافه کنید و سپس به آرامی پودر را بیفزایید. 
  4. سعی کنید از میکسر با دور آهسته استفاده کنید تا مخلوطی خمیری و یکنواخت را تحویل شما دهد. 
  5. سپس حدود 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر قوام بیاید و سپس به مدت یک دقیقه دیگر مواد را در دور آهسته میکس کنید. 

در هنگام مصرف به این نکات توجه کنید:

برای استفاده از انواع پودر بندکشی، از جمله پودر بندکشی آجر نما از دستکش، ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید. در صورتی که تجربه ای در این زمینه ندارید، بهتر است از تخصص افراد حرفه ای استفاده کنید. هم چنین پس از آن که خمیر بندکشی آماده شد، باید در حدود 15 دقیقه به آن استراحت بدهید. دقت کنید که پودر بندکشی آماده مصرف را نباید به شکل دوغابی تهیه نمود بنابراین از مخلوط نمودن با آب پرهیز کنید. پس از آن که ملات پودر بندکشی آماده شد، از افزودن آب و سایر مواد خودداری کنید. در نهایت دقت کنید که نباید هیچ ماده ی شیمیایی و غیر شیمیایی که در دستور العمل پودر بندکشی وجود ندارد را به آن بیافزایید. چرا که این فرایند یم تواند ساختار محصول را دچار اختلال کند و استحکام و یا خواص دیگر را به شدت کاهش دهد. 

آیا امکان ترمیم نمودن پودر بندکشی وجود دارد؟

این امکان وجود دارد که پودر بندکشی ترک خورده و دچار آسیب شده را به راحتی ترمیم کنید. برای این کار باید ابتدا پودر ترک خورده را تمیز نموده و بردارید، سپس کاشی ها را مرطوب کنید و ملات تازه را اعمال کنید. 

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.