دفتر مرکزی  79413-021

استاندارد مرجع چسب کاشی و سرامیک

شرکت لئوفیکس ایران

فرآیند تولید محصولات صنعتی، با مقوله ای به نام استاندارد رو برو خواهد بود. استاندارد ها بر اساس معیار های داخلی هر کشور و پس از آن طبق معیار های بین المللی طراحی می شوند. برند های تولید کننده محصولات مربوط به صنعت ساخت سازه ها، فرمولاسیون و ساختار فنی محصول را بر اساس مشخصات تعیین شده در این استاندارد ها تولید می کنند. برای نمونه چسب کاشی و سرامیک، امروز توسط بسیاری از کمپانی ها و تولید کنندگان ایرانی، با کیفیت مطلوب و ماندگاری ایده آل، ارائه شده است. این برند ها پس از در نظر گرفتن شاخصه ها، محدودیت ها، معیار ها و قوانین مشخص، اقدام به راه اندازی خط تولید نموده اند. استاندارد مرجع چسب کاشی و سرامیک در 2 نسخه ملی و بین المللی برای تولید کنندگان چسب کاشی موجود است. این پروتکل ها خواص شیمیایی و فیزیکی محصول را در آزمایشگاه های ویژه بررسی می کنند. در ادامه با بخش مقالات لئوفیکس همراه باشید، تا به معرفی استاندارد های مرجع چسب کاشی و سرامیک بپردازیم.

انواع استاندارد های چسب های کاشی و سرامیک پودری

  1. استاندارد های ملی چسب کاشی پودری
  2. استاندارد های بین المللی چسب کاشی پودری

استاندارد های مربوط به این محصول، در بسیاری از بند ها مشابه با یکدیگر رفتار کرده اند. امروزه برند های داخلی با استناد به این شاخصه های فنی و تکنیکی، تلاش نموده اند تا محصولاتی درجه یک را برای مخاطب ایرانی تولید کنند. انواع استاندارد های چسب کاشی و سرامیک ، به رده بندی دقیق این محصول پرداخته است. پیش از هر نکته ای انواع چسب کاشی را بر اساس متریال پایه تفکیک نموده اند. سپس هر یک را بر اساس خواصی چون چسبندگی، میزان زمان باز و…دسته بندی کرده اند. با توجه به آن که چسب کاشی، محصولی برای نصب نمودن اسلب های کاشی به سطوح دیواری و کف ساختمان است، بسیار ارزشمند است تا محصولاتی را که تابع این شاخصه ها هستند تولید کنیم. چرا که میزان مقاومت، عایق رطوبتی و ماندگاری محصول بسیار اهمیت دارند. در صورتی که نیاز به سفارش انواع چسب کاشی دارید، امکان استفاده از مشاوره تخصصی فروش برای شما عزیزان فراهم شده است.

معرفی استاندارد های ملی ایران در صنعت چسب کاشی و سرامیک

مهم ترین استاندارد ایرانی برای برند های تولید کننده چسب کاشی و سرامیک، 12494 نام دارد. این استاندارد ملی ایرانی به جهت سنجش کیفیت محصولات طراحی شده است. هم چنین طبقه بندی دقیق چسب کاشی نیز در بند های این استاندارد می گنجد. هر یک از انواع چسب کاشی دارای کد مخصوص به خود خواهد بود. بنیان تشکیل دهنده این محصولات می توانند بر مبنای سیمان، خمیر و یا بر پایه رزین باشند. بنابراین هر یک دارای معیار ها و قوانین مخصوص خود در مراحل تولید، بسته بندی، عرضه و اجرا هستند. استاندارد 12494، نکاتی چون میزان خاصیت ارتجاعی، انعطاف پذیری، قدرت چسبندگی و مقاومت در برابر لغزش تایل ها را بررسی می کند. هم چنین مواد افزودنی در این استاندارد داخلی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. پس از انجام آزمایشات گسترده و دقیق علمی بر روی نمونه ی محصول، در صورت پایبندی به تمام نکات و قوانین، تولید کنندگان می توانند این استاندارد را برای محصول خود دریافت کنند.

رایج ترین استاندارد بین المللی EN12494

استاندارد های بین المللی، با تمرکز بر معیار هایی مشابه و در مواردی پیشرفته تر، سعی در بهبود کیفیت و مقاومت محصولات صنایع ساختمان دارند. مشهورترین نوع استاندارد بین المللی در صنعت تولید چسب کاشی و سرامیک، EN12494 نام دارد. این استاندارد در قاره اروپا تدوین شده است و محصول را از بعد های بسیاری مورد تست و آزمایش قرار می دهد. مشخصات فنی و تکنولوژی مورد استفاده برای تولید محصول در این نوع استاندارد اروپایی اهمیت بسیاری دارند. این نوع استاندارد، محصولات را با جزئیات دقیق طبقه بندی نموده است. برای نمونه مقاومت چسبندگی کششی محصول پس از 28 روز در شرایط عادی و یا پس از قرار گرفتن در دمای 70 درجه سانتی گراد بررسی می شوند. این استاندارد برای الاستیسیته چسب کاشی بازه ی 2.5 تا 5 میلیمتر را در نظر گرفته است. هم چنین از نمونه های کد گذاری برای انواع محصول می توان به C2 اشاره نمود. این کد مربوط به چسب کاشی با پایه سیمانی است که برای کاشی و سرامیک، با خاصیت غیر جاذب تقویت شده است. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در این زمینه دارید، ما در لئوفیکس پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

آیا استاندارد های ملی ایران و استاندار های بین المللی تفاوت هایی با هم دارند؟

استاندارد های ملی ایران در حوزه تولید و عرضه انواع چسب کاشی، سرامیک، موزائیک و پرسلان؛ با نگرشی ایده آل رو به گسترش هستند. استاندارد های ملی و بین المللی در مسیر یک هدف گام بر می دارند و تلاش دارند تا محصولاتی با مقاومت بالا و بدون خطرات برای محیط زندگی انسان تولید شود. هم چنین هر دو سعی دارند تا محصولات را به دقت تفکیک کنند و هر یک را در شرایط مختلف آزمایش کنند. استاندارد های بین المللی، بیش از استاندارد ملی مورد استفاده در ایران گسترش یافته اند. استناد بر شاخصه های فنی آن می تواند رشد چشمگیری در صنعت تولید چسب کاشی و سرامیک ایجاد کند.

معیار های حائز اهمیت در استاندارد ها

✔️ مقاومت چسبندگی کششی چسب کاشی در زمان اجرا

✔️ مقاومت چسبندگی کششی چسب کاشی پس از غوطه ور شدن در آب

✔️ مقاومت کششی این محصول پس از چرخه یخ زدگی و در شرایط دمایی مختلف

✔️ انعطاف پذیری محصول

✔️ استاندارد بین المللی EN، 12 نوع چسب کاشی و سرامیک را رده بندی نموده است

✔️ این محصولات می توانند بر پایه اپوکسی، خمیری و سیمانی باشند.

✔️ آسیب های ناشی از چسب بر پوست انسان و محیط زیست نیز بررسی می شوند

✔️ در استاندارد ها چسب ها انواع گسترده تری دارند؛ چسب کاشی با لغزش کم، چسب عادی، چسب زودگیر، چسب با زمان اجرای زیاد، چسب با انعطاف پذیری عادی و چسب با انعطاف پذیری بالا در این میان وجود دارند

برند لئوفیکس، ارائه دهنده بهترین چسب کاشی با فرمولاسیونی استثنائی و مرغوبیتی مثال زدنی، همواره آماده ی ارائه خدماتی چون مشاوره جامع فروش، استعلام فوری قیمت و بررسی پروژه های مخاطبان خواهد بود.

برند لئوفیکس یک برند نوپا به عنوان تولید کننده چسب های کاشی و سرامیک و تایل ها در صنعت ساختمان است که تمام تلاشش ارائه بهترین کیفیت در رده استانداردهای جهانی و همینطور استانداردهای ملی کشور این است که به واسطه تکنینک تولید و همچنین حجم و ظرفیت تولید بالایی که دارد قیمت را در سطح قابل قبولی نگه دارد.